Pages

kisah seorang sahabat ...

Assalamualaikum..


First time kita mula berkenalan dulu time aku darjah 4 and kau darjah 5 .. mula mula kita kenal dekat tempat mengaji .. kau budak nya kecik sangat .. kurus and comel bagi aku .. aku ingat lagi , time kau tengah mengaji , kau akan tunduk kan kepala kau sambil main main dengan kopiah yang kau pakai tu .. kopiah kau mcm snow cap .. tak ponw kau akan pkai kopiah yang mcm kait punya tu .. auuww ! tak sangka aku boley ingat lagi semua tu :) dulu kau tak pandang aku .. mybe sebab aku time dulu cubby .. haha ! kau jenis budk yang suka menyakat orang .. nakal nya kau dulu .. haha ! macam sekarang jugak beb ..
Kau start rapat dengan kawan aku fahimah .. kenal ponw time dekat tusyen cikgu yati .. time nie kau ponw dah darjah 6 aku darjah 5 .. one day tu , kau sakat kawan aku fifah .. dia tu mmg takot katak .. so , kau sakat dia dngan baling something yang warna hitam .. owh goshh ! kau kejam .. macam troma fifah aku tngok kan .. haha ! kelakar time dulu .. seriously aku dengan kau dulu mmg kawan biasa .. kau ponw dulu tak rapat sangat dengan aku .. selalu lepak dengan fahimah jew .. dengan aku ? sure lha kau tak pandang .. hmmm~ asalkan lepak , sure lha rumah fahimah n fahimah dulu yang kau cary .. hahha ! alamaklum lha , dulu kau pernah admire dkt dia kan ? betol tak ? haha ! secret admire you ♡ tak silap aku , time masing masing dah naek sekolah menengah , aku baru darjah 6 , semua menghilang kan diri .. senyap ja kot .. aku tak tahu apa jadi time tu .. hehehe~ owh ya , kau dapat new friends .. kau friend dengan wan budak yang agak tegejal .. haihh~ kemaen rapat dulu kan ? hahaha !
Aku start naek sekolah menengah , aku dengan kau mula rapat .. hewhew~ kenangan dulu aku teringat bila 1st time kau mintak aku couple .. OHMAII ! seriously aku tersentap .. well , budak lagi kot time tu .. aku baru form1 .. kau dah form2 .. aku time tu tak tahu apa tu cinta .. seriously budak skema gila time tu .. maaf lha aku tolak love kau .. budak tak tahu apa apa lagi time tu .. thats y lha :) sejak dari tu aku dengan kau mula rapat .. dulu asyik fahimah .. time tu asyik aku dengan kau jew .. fahimah dah jadi studen hostel -.- tu yang tak rapat sangat dah tu .. berpaling arah nampak ? haha ! time nie tak silap aku tak berapa rapat sanagt coz wan still ada rite ? kau still dengan dia rite ? macam mana aku dengan kau lepas tu jadi sahabat paling akrab .. mula lha kau naek form3 and aku form2 ..
Naek form2 and kau form3 , kau admire sorang gurl sama batch dengan aku .. setiap kaly birthday dia , aku jadi poswomen kau .. hewhew~ kira nya aku nie mcm orang tengh jgak lha .. aku ingat lagi , bangunan form3 and bangunan form2 bersebelahan .. kebetulan memang bertentangan lha kelas kau dengan kelas aku .. bila aku dengan kau bercakap , msty guna bahasa isyarat .. ok , kelakar time tu .. ade oneday tu aku ade tulis at kertas ,then nak suruh kau baca dari jarak jauh lah kan , tapy kau tak nampak apa yang aku tulis .. its ok .. and untill now kau tak tahu apa yang aku tulis kan tu .. owh , forget it :) setiap hary kita lepak sama-2 kan ? hewhew~ lepak dekat rumah aku .. kau datang rumah aku naek basikal kau yang warna biru tu .. hewhew~ sweet jew weyh :) bila time rehat at sekolah , kau selalu datang dekat aku kan ? selalu datang port tempat aku lpak time rehat .. sampai kan ada orang cakap yang kita couple kan ? padahal time tu aku dengan kau dah start jadi bff .. kawan paling rapat dengan aku :)
Kau ponw mula lha dah jadi budak menegah atas .. wewwiitt ! dah form4 weyh kau .. aku dah jadi PMR candidate .. fuuyyoohh ! dalam bulan berapa ntah , kau dapat awek cun .. seriously aku admire at muka ex gf kau tu .. comel sangat .. nama dia nur amirah abdullah kan ? comel bhaii dia .. aku suka sangat .. tapy jodoh korang tak berpanjangan kan ? korang couple hanya sementara .. then lepasa korang clash , aku jadi teman yang ade at sisi kau .. aku jadi tempat kau mengadu .. and start hary tu , aku jadi pendengar setia kau ... aku bagi kau semangat for terus kan life kau .. jangan patah hati .. ok , start 161010 aku dengan kau dah mula buat sejarah .. pewiit ! tetiba dah mula jatuh hati dekat kau ..hahha ! gila sayang aku dekat kau bhaii time nie .. fuyyoohh ! first date aku dengan kau pergi MP .. tengok wayang sama sama , amek site couple .. soo sweet aku dengan kau time tu .. seriously aku rindu sangat .. tu hanya lha kenangan sekarang nie :) tapy aku dengan kau tak lama .. hanya 2 bulan ja .. 171210 aku clash dengan kau .. seriously sedey sangat time tu .. clash ponw sebab aku buat keputusan terburu buru .. ye lha , awek mana tak menangis bila tengok FB pakwe dia INARELATIONSHIP dengan orang laen .. malam tu jugak aku clash dengan kau .. seriously aku kecewe sangat .. hmm~
Then lepas semua tu dah lepas , kau ponw dapat pengganti aku .. time tu kau SPM candidate .. aku naek form4 .. time form4 berat aku boley jd 70kg daripd 83kg .. ramai yang tego badan aku turun mendadak .. sebab apa ? sebab aku makan hati sangat dengan apa yang berlaku .. kau dapat pengganti aku , korang memang selalu berkepit lha kan ? kata ponw satu sekolah .. ok , bila korang bermesra depan aku , kau pernah fikir tak perasaan aku mcm mana ? hati aku macam dikoyak koyak .. terlalu perit bagi aku .. tapy sebab kau kawan paling rapat dengan aku , aku kuat kan diri untuk senyum .. aku tak nak kau tahu yang aku kecewe and macam macam lagi .. thats y aku ukir kan senyuman depan kau even hati aku terlalu sakit .. when kau ade prob with awek kau tu , kau akan cerita kan dekat aku .. aku jadi pendengar kau .. aku bg kau semangat for pertahan kan relay korang . time kau happy dengan dia , kau akan cerita jugak dekat aku .. hati aku sakit , tapy aku still senyum depan kau .. setiap malam aku menangis sebab kau .. hanya kawan aku saja yang tahu macam mana hati aku sakit bila kau bersama dengan dia dulu .. aku sakit bila aku lihat kau dengan orang laen .. lepas korang clash , aku tak pandang laki laen , aku hnya mampu menaruh harapan dekat kau jew .. harapan aku besar .. mengharapkan yang akan balik dengan aku semula .. ok , apa yang aku harap kan semua tu , telah termakbul ..11/11/11 hary aku bersama dngn dia semula .. seriously aku hargaii sangat dengan relay kita .. aku sayang sangat dekat kau .. tapy banyak halangan yang kita lalui kan ? mybe kita tak ada jodoh lagi .. kita hanya lebih elok berkawan .. 11/01/12 aku clash dengan kau ..genap aku dengan kau 2 bulan .. aku nk cakap , I LOVE YOU SO MUCH abg :'(
Tahun 2012 ialah tahun aku paling urmmm~ tak tahu nak ckp mcm mna ... lepas bapa bulan aku clash dengan kau , aku dapat pengganti kau .. tapy seriously aku tak ada haty langsung dengan dia  .. haty aku masih lagi dekat kau .. aku tahu kau sangat kecewa dengan aku sebb aku ade mus sekarang nie kan ? tapy haty aku luruh sangat bila aku tengok pix kau berpelukan dengan ex kau tu dekat fb .. haty aku hancur sangat .. thats y aku terima mus .. jadi sekarang aku dengan kau dah jadi bff balik kan ? aku nak kau tahu , aku masih sayang dekat kau .. hope friendship kita berkekalan sampai bila bila :)

BFF Dayah and Wafi :')
bnyak dugaan yang kita alami kan sepanjang kita berkawan and couple ? seday , gembira , gadoh , and macam macam yang pernah kita lalui .. tapy kita still kawan akrab .. aku nak bagitahu kau yang aku sayang sangat sangat dekat relay kita .. hope one day nanti kau dapat cary pengganti aku .. hope dapat yang lagi baik dari aku .. mybe kita hanya sesuai jadi kawan baik .. mybe aku bukan pasangan yang terbaik buat kau ... I LOVE YOU SO MUCH .. seriously aku cakap , tanpa kau hidup aku tak lengkap .. even aku dengan kau hanya BFF sekarang nie , aku masih perlu kan kawan yang sangat memahami aku and kenal aku macam mana .. BFF N EVER ♡ ♡ ♡